fredag den 1. februar 2013

Fruit Loops treats

På min "to-do"-liste (eller "ting jeg skal nå før jeg dør") har der længe stået "Fruit Loops treats". Jeg faldt tilfældigvis over dem her for laaaaaang tid siden, og har bare ventet på, at komme til at lave dem. Problemet var så bare, at man ikke kan købe Kellogs Fruit Loops i Danmark (og de billigste jeg kunne finde på nettet kostede 87 kr, og der blev jeg altså for nærig). Men så i sidste uge i Østrig, stod de pludselig der på en hylde i det lokale supermarked og råbte på mig, og så var der ikke noget at gøre :)
"Fruit Loops treats" Knödelicious.
Hovedingrediensen test-smages
"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk
"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk
"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk
"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk
"Fruit Loops treats" Knödelicious. www.knodelicious.blogspot.dk
Selvom de ikke blev helt så festlige som inspirationkilden (i USA er Fruit Loops mange flere farver, bla. gul og blå), blev de alligevel godt modtaget. Men man behøver kun et stykke ad gangen, så det var vist helt fint, at jeg kun havde skumfiduser nok til en halv portion. 
Hvis nogen skulle være interesseret i at gøre mig kunsten efter, kommer opskriften lige her:

150 g Fruit Loops (rice crispies, chokopops, eller hvad man ellers har lyst til)
40 store skumfiduser klippet i mindre stykker
3 spsk smør.

Skumfideuser og smør kommes i mikroovnen i 2 min, røres sammen og blandes men Fruit Loops. Blandingen kommes i et fad med bagepapir, og stilles i køleskabet til det er stift. Skær i stykker og servér.

Mine stod i køleskabet i 5 timer, og de var stadig meget klistrede, da jeg skar dem i mindre stykker. Dagen efter var de næsten ikke klistrede mere, så det er nok bedst at lave dem dagen før, eller at have godt med klude i nærheden :)


1 kommentar:

  1. https://www.facebook.com/pages/Froot-Loops-til-danmark/126947627478133?ref=hl

    SvarSlet